fbpx

Ademcursus online

Maak je ademhaling succesvol!

In de ademcursus ‘Master Your Breath’ leer je dertien effectieve ademtechnieken die je dagelijks kunt toepassen, zodat je kunt ontdekken welke technieken het beste bij jou passen. Ook gaan we meten om vast te stellen waar je staat. Door dagelijks te oefenen, kun je daadwerkelijk een blijvende verandering in je leven teweegbrengen.

Deze cursus is met grote zorg samengesteld en is voortgekomen uit verschillende opleidingen, talloze ervaringen en mijn eigen persoonlijke studie. Ook ik had ooit weinig kennis over ademhaling, maar gaandeweg besefte ik dat het een ontzettend grote impact heeft op hoe ik me zowel fysiek, mentaal als emotioneel voel. Met passie en liefde voor mijn vak zet ik deze verworven kennis in.

De cursus is bedoeld voor mensen die de kwaliteit van hun leven willen verbeteren en een beter begrip van hun ademhaling willen ontwikkelen. Het online aanbieden van deze kennis sluit perfect aan bij de huidige tijd, waarin jij deze informatie op jouw eigen gekozen moment kunt bekijken, ongeacht welk apparaat je gebruikt en in je eigen tempo.

Veel mensen ervaren stress of spanningen en zoeken naar ‘tools’ en eenvoudige oefeningen die ze op elk moment van de dag kunnen gebruiken. Echter, als je niet erg bekend bent met ademhalingsoefeningen, is het makkelijk om te verdwalen in de vele beschikbare technieken. Je vindt er veel op YouTube en andere kanalen, zonder te weten of deze echt bij je passen. De kans is groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet, je minder gemotiveerd raakt en voordat de oefeningen geïntegreerd zijn, ben je misschien al gestopt.

Wil jij aan de slag met je ademhaling klik dan op de knop om door te gaan en toegang te krijgen tot de cursus!

Ondersteuning
Mocht je vastlopen, specifieke vragen hebben of erachter komen dat je toch meer ondersteuning nodig hebt dan vooraf ingeschat, dan kun je altijd contact met me op via ron@yogateaching.nl  Ik help je graag verder!

Mijn ervaring:

In mijn dagelijks leven als zelfstandig ondernemer ervaarde ik veel stress, met dagelijkse rugpijn en ademnood als gevolg. Deze klachten motiveerden me om diepgaand onderzoek te doen. Van binnen geloofde ik sterk dat door oefeningen en technieken te leren, belemmeringen opgelost konden worden. Na mijn eerste yogales merkte ik een verschil op, ook al was dat verschil op dat moment nog niet helemaal duidelijk. Wat ik wel wist, was dat door in mezelf te investeren, ik kon bereiken wat ik verlangde. Nu ervaar ik vitaliteit, levensgeluk en heb ik de weg gevonden om betekenis te geven aan mijn leven. Via deze cursus hoop ik iedere geïnteresseerde te inspireren om hetzelfde te ervaren.

GEWERKT VOOR O.A.:

Kwaliteit van je leven verhogen?

Een goede ademhaling kan inderdaad een aanzienlijke invloed hebben op de algehele kwaliteit en welzijn van jouw leven. Het starten met deze cursus kan de eerste stap zijn verandering. Hier zijn enkele manieren waarop een goede ademhaling jouw leven van kan verbeteren:

1. Stressvermindering
Diepe, rustige ademhaling activeert het parasympathische zenuwstelsel, wat het ‘rust en herstel’-systeem van het lichaam is. Dit kan helpen bij het verminderen van stress, angst en spanning.

2. Verhoogde energie
Een juiste ademhaling kan helpen om het lichaam efficiënter van zuurstof te voorzien, wat kan leiden tot meer energie en vitaliteit.

3. Verbeterde concentratie
Een goede ademhaling kan de zuurstoftoevoer naar de hersenen verbeteren, wat kan bijdragen aan een betere concentratie, focus en helder denken.

4. Emotionele regulatie
Ademhalingstechnieken kunnen mensen helpen om emoties beter te beheersen. Bewuste ademhaling kan de emotionele reactie op stressvolle situaties verminderen en helpen bij het beheersen van stemmingen.

5. Betere slaapkwaliteit
Diep ademhalen kan ontspanning bevorderen en het lichaam in een staat van rust brengen, wat kan leiden tot betere slaap.

6. Verbeterde longfunctie
Ademhalingsoefeningen kunnen de longcapaciteit vergroten en de longfunctie verbeteren.

7. Bevordering van ontgifting
Diepe ademhaling stimuleert de bloedsomloop en helpt het lichaam afvalstoffen efficiënter af te voeren.

8. Versterkte immuunrespons
Een ontspannen ademhaling kan het immuunsysteem ondersteunen door het lichaam in een toestand van herstel te brengen.

9. Bevordering van mindfulness
Het beoefenen van bewuste ademhaling kan mensen helpen om in het moment te blijven en mindfulness te cultiveren.

10. Pijnverlichting
Sommige ademhalingstechnieken kunnen helpen bij het verminderen van pijn, vooral bij chronische pijnklachten.

Reviews

“Daarna ben ik begonnen met de ademhalings-oefening. Niet te lang, maar kort, vijf minuten. Ik kan mijn gedachten even wegnemen van de onrust en me concentreren op de ademhaling. De stress werd meteen minder. Hierdoor ben ik zonder problemen geslaagd voor het examen! “

Bart

Student

“Ik ben hiermee begonnen omdat ik spanning rond mijn hart had en slecht sliep. Dan vraag je je af wat het is. Totdat ik Ron op een verjaardagsfeestje ontmoette en hij vertelde over zijn ademhalingssessies. Na 1 sessie merkte ik door een simpele oefening dat de ademhaling rustiger werd. Na 2 sessies ademde ik al meer naar mijn buik en werd mijn hartslag rustiger. Heel fijn om dat al na 2 behandelingen te merken.”

Sander

Adviseur onderwijslogistiek

“Ik doe aan duursport, hardlopen, fietsen en trailrunning en daarbij ik integreer de ademhalings-oefeningen. Zo probeer ik zowel de inademing als de uitademing zo veel en zo lang mogelijk over de neusgaten te doen. Het is geen gemakkelijke opgave, het voelt maximaal oncomfortabel, maar het werkt wel: ik word er rustiger en sterker van”

Frank

Gepensioneerd

“Ik ademde al lang niet goed en heb COPD. Ron adviseerde me om oefeningen te doen. Zelfs traplopen gaat me weer goed af en en heb meer energie aan het einde van de dag!
Bedankt Ron!”

Henny

Activiteitenbegeleidster

Maak je adem succesvol!