fbpx

Ademen

Adem halen doen we hele dagen en toch is er bij de gemiddelde mens weinig kennis over de wel of niet juiste manier van ademhalen. Ook ik heb jarenlang de adem onderschat en veelal niet optimaal benut. Maar gelukkig is er een opmars gaande. De vele voordelen en kennis van technieken die hun oorsprong veelal kennen vanuit (yoga) stromingen uit het oude India, worden steeds populairder en worden zelfs met wetenschappelijke proeven onderbouwt.

 

 

Stress en ons dagelijks leven.

In onze westerse maatschappij ervaren de meeste mensen regelmatig stress vanwege de toenemende drukte door Social media, mobiele telefonie, computers en toenemende werkdruk, om enkele voorbeelden te noemen. Stress voor een korte tijdperiode hoeft geen nadelig effect op ons  te hebben. Echter als dit te vaak en te lang is raken we opgebrand, gestrestst, Burn-out, vermoeidheidsklachten of we worden soms ziek met onverklaarbare symptonen.

Wat kan de ademhaling voor jou doen?

De adem is één van de meest directe manieren om jezelf te observeren maar ook een gezonde manier om patronen te veranderen zonder medicijnen. Alleen de ademhaling al te verlengen bij stress situaties kan heel effectief zijn in het verlagen van je stress-niveau.  Soms kun je zelfstandig ademoefeningen doen. Die je gaan helpen om lastige situaties te door te komen. Als je al tijden met hetzelfde probleem rondloopt is het raadzaam om een ademcoach of specialist te raadplegen.

Welke adem methodes zijn er?

Er zijn onnoemelijk veel verschillende adem methodes, elke manier heeft weer een ander effect op je en zo een eigen specifieke functie of eigenschap. In mijn yogalessen combineer ik veel oefningen omdat niet iedereen dezelfde behoefte heeft. 

Mocht je informatie, vragen of een afspraak willen maken, dan kun je vrijblijvend contact met me opnemen via ron@yogateaching.nl 

BLIJF OP DE HOOGTE MET MIJN NIEUWSBRIEF

Mailinglist:

You have Successfully Subscribed!